‘Сайнаас агууд дэвшихүй’ – Good to Great
“Good to Great: Why Some Companies Make the Leap… and Others Don’t” номыг Жим Коллинз бичсэн бөгөөд компаниуд хэрхэн сайн байхаас гайхалтай болох замд шилждэг тухай судалгаанд үндэслэн бичжээ. Коллинз болон түүний судалгааны баг сайн компаниудыг гайхалтай болгодог гол хүчин зүйлсийг тодорхойлохын тулд олон жилийн туршид ихээхэн тооны компаниудын мэдээллийг судалсан.
Номын үндсэн санаанууд:
Лидерийн түвшин 5:
- Жинхэнэ гайхалтай компаниудын удирдлагууд нь даруу, тууштай, амжилтанд хүрэхэд өөрийгөө бүрэн зориулсан удирдагчид байдаг. Тэд амжилтаа бусадтай хуваалцаж, алдаагаа өөрсдөө хүлээн зөвшөөрдөг.
Эхлээд хүмүүсийг, дараа нь ажлыг:
- Гайхалтай компаниуд эхлээд зөв хүмүүсийг олж, зөв байранд нь тавьдаг. Хэрэв хүмүүс зөв байвал ажил болон стратегиудыг тохируулахад хялбар болдог.
Бодит байдлыг хүлээн зөвшөөрөх:
- Эдгээр компаниуд үнэн бодит байдлыг хүлээн зөвшөөрч, түүний дагуу шийдвэр гаргадаг. Тэд бодит байдлыг хааж далдлахгүй, харин ч ойлгон, шийдвэр гаргахдаа ашигладаг.
Хеджхог концепц:
- Гайхалтай компаниуд нэгэн зэрэг гурван гол асуултад хариулж чаддаг: Тэд юу хийхэд хамгийн шилдэг вэ? Тэд юунд үнэн сэтгэлээсээ дуртай вэ? Мөн ямар үйл ажиллагаа нь тэдний эдийн засгийн хөдөлгүүрийг хүчтэй болгох вэ?
Сахилга баттай соёл:
- Сахилга баттай хүмүүс, бодлого, соёлыг бий болгосон компаниуд амжилтанд хүрдэг. Тэдэнд хяналт шаардлагагүй, хүмүүс нь өөрсдөө хариуцлагаа ухамсарладаг.
Технологийн хурдасгуур:
- Гайхалтай компаниуд технологийг хурдасгагч болгон ашигладаг ч үүнийг гол хөдөлгүүр гэж үздэггүй. Технологи зөвхөн тэдний стратегийн нэг хэсэг байдаг.
Гэрлийн тойрог:
- Амжилтанд хүрэх үйл явц бол нэгэн том үсрэлт биш, харин олон жилийн туршид тасралтгүй, тууштай ажиллах явдал юм. Энэ нь аажмаар хурд нэмэгдэж, цаг хугацааны явцад ихээхэн амжилтанд хүргэдэг.
Коллинзийн “Good to Great” ном нь бизнесийн ертөнцийн хандлагыг өөрчилсөн бөгөөд удирдлагууд болон бизнесийн мэргэжилтнүүдэд үнэтэй зөвлөмж, стратегиудыг өгсөн юм.