Blue Ocean Strategy буюу Хөх Далайн Стратеги: Зах зээлийн шинэ боломжуудыг нээх нь

Blue Ocean Strategy буюу Хөх Далайн Стратеги: Зах зээлийн шинэ боломжуудыг нээх нь

Танилцуулга

Өнөөгийн бизнесийн ертөнцөд өрсөлдөөн улам бүр ширүүсэж байна. Компаниуд зах зээлд амжилт гаргахын тулд байнгын тэмцэлд ордог бөгөөд энэ нь ихэнхдээ улаан далайн стратегид хүргэдэг. Улаан далай нь зах зээл дээрх өрсөлдөөний хатуу ширүүн тэмцлийг бэлгэддэг бол “Blue Ocean Strategy” буюу “Хөх Далайн Стратеги” нь зах зээлд шинэ, урьд өмнө байгаагүй боломжуудыг нээхийг зорьдог.

Хөх Далайн Стратеги гэж юу вэ?

Хөх Далайн Стратеги гэдэг нь 2005 онд W. Chan Kim болон Renée Mauborgne нарын бичсэн номоор дэлхий нийтэд танигдсан стратегийн арга барил юм. Энэ стратеги нь өрсөлдөөнөөс зайлсхийж, зах зээлд шинэ орон зайг бий болгохыг зорьдог. Тодруулбал, уламжлалт өрсөлдөөнөөс зайлсхийж, шинэ зах зээлийн боломжуудыг нээх, шинэ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, бизнес загварыг бий болгохыг эрмэлздэг.

Хөх Далайн Стратегийн Үндсэн Зарчим

  1. Өрсөлдөөнийг зайлсхийх: Улаан далайд өрсөлдөөнд орох биш, харин өрсөлдөөний хүрээнээс гарч, шинэ зах зээлийн орон зайг хайж олох.
  2. Өртгийн зөрүүг бий болгох: Хямд өртгөөр өндөр үнэ цэнийг бий болгох. Энэ нь бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний өртгийг бууруулж, хэрэглэгчдэд илүү үнэ цэнийг санал болгохыг зорьдог.
  3. Шинэлэг санаачлагыг хөгжүүлэх: Зах зээл дээр өмнө нь байгаагүй шинэлэг бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, шийдлийг бий болгох. Энэ нь хэрэглэгчдийн хүсэл сонирхол, хэрэгцээг ойлгож, тэдэнд шинэлэг туршлага бий болгоход чиглэнэ.
  4. Шинэ зах зээлийн сегментүүдийг нээх: Уламжлалт зах зээлээс гадна шинэ зах зээлийн сегментүүдийг судалж, хөгжүүлэх. Энэ нь шинэ хэрэглэгчид, зах зээлийн салбаруудыг нээхэд тусална.

Хөх Далайн Стратегийн Жишээ

  1. Cirque du Soleil: Циркийн уламжлалт хэлбэрээс гарч, театрын урлаг, хөгжим, бүжиг зэргийг нэгтгэсэн шинэлэг үзүүлбэр бий болгосон. Энэ нь циркийн зах зээлд шинэ хандлага, шинэ хэрэглэгчидийг татах боломжийг нээсэн.
  2. Nintendo Wii: Видео тоглоомын зах зээлд PlayStation, Xbox зэрэг хүчтэй өрсөлдөгчдөөс зайлсхийж, бүх насны хэрэглэгчдэд тохиромжтой, хөдөлгөөнд суурилсан тоглоомын консол гаргасан. Энэ нь зах зээлд шинэ хэрэглэгчидийг татахад ихээхэн хувь нэмэр оруулсан.
Stragey Canvas – Стратегийн хавтгай (https://www.blueoceanstrategy.com)

Дүгнэлт

Хөх Далайн Стратеги нь зах зээлд өрсөлдөхөөс илүүтэйгээр шинэ зах зээлийн боломжуудыг нээх, хэрэглэгчдэд шинэлэг үнэ цэнийг бий болгоход чиглэгддэг. Энэ стратеги нь компаниудад өрсөлдөөнөөс зайлсхийж, шинэ орон зайг эзлэх, урт хугацаанд тогтвортой өсөлт, хөгжилд хүрэх боломжийг олгодог. Тиймээс компаниуд хөх далайн стратегийг хэрэгжүүлж, шинэлэг санаачлагыг эрэлхийлэх нь зах зээлийн амжилтанд хүрэх чухал алхам болно.

Түгээх:

Ангилал

Нийтлэгдсэн огноо

Санал болгох нийтлэлүүд

error: Content is protected !!